Ahad, 8 Februari 2015

~Guesthouse di Seoul, Korea~

Pening jugak nak cari penginapan di Seoul ni. So dah tak ada pilihan, boleh tak sape2 yang pernah pergi ke Korea suggest kan guesthouse mana yang sesuai tuk family. Yang ada private bathroom dan kelengkapan dapur semua. Pendek kata macam homestay la kalau kat Malaysia ni. Sebab rata2 yang saya google kebanyakkannye pergi secara backpacker. So penginapan pun ala2 dorm. Dah puas cari di Agoda tapi kebanyakkannye tak dinyatakan samada bilik air ada dalam bilik sekali ataupun berkongsi. Kalau boleh nak cari yang ada private bathroom dan dekat dengan public transport. Sebab bawa ank kecil kan.

So nak mintak jasa baik kawan2 yang pernah pergi ke korea suggest kan guesthouse mana yang ada ciri2 tersebut dan jugak berdekatan dengan pengangkutan awam...so kira penginapan tu berdekatan dengan subway atau ape2 public transport supaya senang nak ke mane2. Sebab saya bawa anak kecik so kalau kena menapak jauh susah pulak.

Kalau tak keberatan boleh email saya di: efy_yatie@yahoo.com.my

***insyaallah kalo tak ada aral saya akan ke seoul, korea bulan dec nanti.

7 ulasan:

  1. Guesthouse Hi-5..my ofismate pergi Nov 2014 dgn Jom Travel 2015...3 days RM999 sorang...dia pun bw baby umur 4 bulan..budak Melayu yg organise..

    BalasPadam
    Balasan
    1. oyeke...saya dah jumpa dah student kat sana yang boleh bawakkan saya satu family...alhamdulillah harga boleh ikut budget :-) Tq

      Padam
    2. Boleh tak nak tau student tu...saya nak pi korea ujung thn ni dg anak2 4 orang ..pergi sendiri tak ada travel

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
    4. @srinahanum Arshad: boleh cari di Instagram/Facebook name Daebak Muslim Travel.
      Or awak boleh direct contact no ni (013-4030013)

      Padam
  2. puan..bleh bg x contact person yg student kat sana tu..sbb mcm nk pegi bajet pn ckit je..jejalan dgn anak

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh cari di Instagram/Facebook name Daebak Muslim Travel.
      Or awak boleh direct contact no ni (013-4030013). insyaallah dgn daebak harga blh discuss mengikut budget.

      Padam