Sabtu, 28 Februari 2015

~Tumit kaki merekah~

Haaaa..kali ni saya nak share sikit produk apa yang bagus tuk tumit kaki. Yelah biasalah tumit kaki kita ni kalau selalu berjalan je kaki mesti merekah n pecah2 kan. Lagi2 macam saya ni yang bekerja di tadika, so mmg dalam kelas tak pakai selipar. Bila berjalan atas lantai hari2, tumit kaki jadik buruk. Bila pegang je rasa geli sebab kasar. Lagi2 kalau time nak tidur, bila tumit kaki bergesel kat cadar katil ke boleh rasa kan tersangkut2. So disebabkan tumit kaki saya ni dah kritikal (bak kata suami) baru la kelam kabut nak mencari produk yang sesuai.

Sebelum ni guna cara tradisional je. Ada kawan2 suruh rendam kaki dalam air garam la. Saya dah cuba tapi tak berjaya la. Macam2 cara dah cuba. Last2 saya pun pergi la satu shoping mall ni. Kat situ ada satu kedai yang banyak jual produk2 dari korea ni. Dari rambut sampai la ke kaki. Seronok pula tengok macam2 ada jual.

Asalnye nak cari lain, terbeli lain pulak...hahaha. So masa masuk dalam kedai tu, saya pun tanya la kat pekerja disitu. Pekerja dia cina. So dia rekemen kan satu produk ni nama dia Du'it. Dia cakap ramai custamer yang pakai produk ni bagi feedback yg baik. So dia suruh saya cuba.

Tak buang masa balik rumah je terus pakai. Kaki kering je mesti saya sapu. Tak kira masa. Sebab nak cepat nampak kesan. Dan alhamdulillah dah dekat sebulan saya pakai memang nampak perubahan. Daripada dulu tumit kaki saya kasar dan bergaris2, sekarang garis2 tu dah hilang. Tumit jadik merah2. Cuma kasar tu xde la hilang 100% lagi. Tapi memang terase halus dari sebelum2 ni. Tak de tersangkut2 kat cadar katil lagi.

So pada sesiapa yg ada masalah tumit kaki macam saya ni, saya syor kan pakai produk ni. Kalau tak salah saya kat farmasi pun ada jual jugak. Produk ni ada 2 saiz. Saiz besar dan saiz kecil. Kalau saiz besar macam saya ni kalau tak salah saya dalam Rm28.90 tuk 50ml.

Selamat mencuba....!!!

#Nak lagi elok, lepas pakai krim tu, pakai stoking. Baru cepat nampak kesan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan