Selasa, 14 Januari 2014

~Tanah Suci Mekah~

Semangat nak menunaikan umrah berkobar-kobar. Harap-harap tahun ini ada rezki aku dan keluarga menjejakkan kaki ke tanah suci mekah. Amin.

Family mertua ada ajak pergi ke sana bulan Januari, tapi husband pulak xdapat cuti. Lagipun family mertua beritahu last minute. Kami xprepair apa-apa lagi. Family mertua akan pergi hujung bulan january ni bersama saudara mara husband yang lain. Semua family husband aku yang tanggung. Syukur alhamdulillah aku dapat family mertua yang baik, serta pemurah. Walaupun aku ni bukan anak kandung dia, tiap kali aku balik ke sana mak atau ayah mertua aku pasti akan hulurkan duit untuk perbelanjaan harian aku :-)




Berbalik kepada berita tadi, dengan family mertua aku xdapat nak ikut, harap-harap ngan ibu dan ayah aku nanti dapat lah. Ibu denga ayah aku insyaallah akan menunaikan umrah pada bulan april nanti. Setelah discuss dengan husband, dia pun dah cakap dengan majikan dia mengenai cuti, kami amik keputusan untuk ikut family aku plak. Harap-harap cuti husband aku untuk menunaikan umrah diluluskan. Amin.

Kami tak pergi ramai pun, Insyaalllah kalau panjang umur & murah rezki kami akan pergi berEnam (ibu,ayah,adik lelaki,aku,suami dan anak aku Ariel yang berumur 2tahun lebih) ni. Harap-harap Allah permudahkan segalanya.

Setelah berbincang2 mengenai pakej dan juga harga semua, kami telah mengambil keputusan untuk mengambil pakej dengan Andalusia. So semua nye ibu dan ayah aku yang akan uruskan. Aku juz sediakan ape yang pihak travel nak nanti. Maklumlah kami ni jauh di Johor, ibu aku di Ipoh. Kalau nak balik selalu memang payah.

Harap-harap impian dan hajat aku utuk menunaikan umrah bersama family tahun ni tercapai dan dipermudahkan. Amin Ya Rabbal Alamin......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan