Sabtu, 18 Januari 2014

~Trip Budget Ke Korea~



Korea...korea...korea...husband aku kalau dengar aku cerita pasal korea dia akan buat2 tido...hahhaa. Bukan apa, dia cakap dia dah letih dengar aku asyik2 cete pasal korea je. Nak buat macamae sebab aku ni peminat setia drama korea. Pelakon lelaki satu2nye yang aku minat ialah Song Seung Hun. 
Huhuhu..aku memang minat sangat2 kat dia. Minat tang mata dia tu...... :-)







Cete lakonan dia yang aku paling minat adalah cete WHEN A MAN LOVES.



Aku memeng suke sangat dengan cete ni. Dalam cete ni dia memegang watak sebagai Han Tae Sang. Heroin dia Shin Se Kyung yang memegang watak sbg anak penjual buku yang bernama Seo Mi Do. Tapi dalam cete ni aku memang geram dengan Seo Mi Do ni. Kalau nak tau pasal ape, tengok lah ye...hihihi


Huhuhu...dah lari dari tajuk dah ni...so berbalik kepada niat aku tadi. Aku nak tau kot2 ada sape2 yang tau trip budget ke korea. Kot2 korang ada contact number student2 kat sana yang boleh jadik tour guide masa kat korea ke kn. 

Aku ada dengar pasal student2 sana yang buat khidmat tu, tapi semua tak de bg feedback yang btl2.. Risau pulak kn kalo nak deal mcmtu. Dah la jauh, kang buatnye dh bt payment kena tipu plak. So pada sape2 yang ada pengalaman ikut trip diorg ke or ada cara nak hubungi diorang info kat saya ye....

Faham2 la kalo nak pergi dengan travel agency, conform2 la mahal kan. Kalo pergi satu family mau dekat 10ribu kot. Kalo ada student2 yang ada di korea yang menyediakan khidmat tour guide sekurang2nya kurang cikit perbelanjaan kan.

Aku nak pergi time winter, nak merasa main salji. Punya lah semangat,sampai aku dah siap2 beli winter jacket kat adik aku punya adik ipar yang belajar di Beijing tu. Kat sana dia cakap pakaian winter 2x ganda lebih murah dari Malaysia ni. Sebab tu aku kirim beli kat dia. Manetau tetiba husband aku ajak pergi kan, so aku dh ready dh semua...hahahhaa. Nak beli kat sini semua nye beratus2. Buat ape beli mahal2 kan sebab nak pakainye bukan selalu. Kat adik aku punya adik ipar (berbelit2 ayat) aku beli 2 helai winter jacket tak sampai RM100. Murah tak......



Semoga dengan bantuan kalian impian saya untuk ke Korea tercapai...hihihihi


Tiada ulasan:

Catat Ulasan