Ahad, 3 April 2016

Mencari Guide di Jepun

Ke Indonesia pun tak lepas lagi, dah ada angan2 nak ke tempat lain kan. Tak pe berangan itu tak salah. Hahahaha...manetau nanti ada rezeki lebih, dapat ke sana.

So memang dah ada plan sebenarnya nak ke sana next year. Tapi bulan berapa nak pergi tu, tak tau lagi. Cadang nk pergi time musim bunga, tapi rasa macam nak pegi musim sejuk lagi.

So tak kisah la nak pergi musim apa pun, yang penting sekarang ni, saya nak mintak tolong pada kawan2 semua kat mana saya boleh dapat kan guide malaysia di sana. Yang boleh berikan harga budget. Kira macam win-win situation je. Kira tak ambil upah melampau sangat la. Sebab ada yang saya jumpa, tulis di blog cakap boleh amik khidmat upah guide je, tapi bila dah whatsapp, cakap tak ambil pulak. Kena amik pakej sekali pulak. Kalau amik pakej tau2 je la budget harga dah berapa. Kalau boleh nak upah guide je utk sepanjang hari berada disana. Kira harga dia mengikut hari, bukan mengikut bilangan orang yang ada. Yelah dah nama pun travel budget, so memang kalau boleh memang nak betul2 budget. Kewangan tak berapa banyak tapi ada hati nak travel around the world kn. Hihihi.....

Yelah macam di Korea, saya berjaya mendapatkan harga guide dr student sana dengan harga Rm250 je sehari. Memang berbaloi saya rasa untuk saya yang ada budget ciput ni.

So saya minta jasa baik sesiapa yang ada contact number orang/student yang boleh jadi guide kami, boleh contact saya ye.
(Efy: 017-7999480)
Email: efy_yatie@yahoo.com.my

Kot2 ada yg baik ati plak ke tak nak amik upah ke kn. Juz rela hati nak bawak kami jalan2 pun xpe...hahahaha. Lagi la kami suke. Tapi kami xde la kejam sampai langsung xde bagi upah. Kita sendiri pun faham penat lelah orang kan. Or ada sesiapa yang nak pergi je jepun next year n bagi saya join sekali dengan korang, boleh je.

So please pada sesiapa yang tau, mohon contact saya ye. Sebab niat dihati nak bawa ibu dan ayah sekali nanti. Tq

Tiada ulasan:

Catat Ulasan