Khamis, 8 Mei 2014

Jln:Legoland Malaysia

Dah berbulan rasanya pergi legoland ni, tapi baru arini nak update. Kami pergi legoland masa 31 december 2013 sebab masa tu nak celebrate besday anak. So saya tak nak la celebrate besday dia macam orang lain selalu buat tu kan. Buat di mcd la, di kfc sebab bagi saya dia kecil lagi so kalau buat mcmtu dia bukan tau apa lagi. Yang lebih seronoknye nanti mama dia la...hahahha. So saya dan husband decided nak bawak dia jalan-jalan. Budak kecik kalau dapat main ngan jalan-jalan conform-conform seronok kan... So kami ke legoland.

Saya beli tiket legoland melalui ERWIN TRAVEL & TOUR di terminal LARKIN,JOHOR. Last minute sebearnya nak pergi ni. Tak berani nak beli tiket dari orang lain sebab takut kena tipu. Dah la harga tiketnya mahal kan. So kami beli tiket disana. Duit saya dah bankin awal, so esonkya nak pergi baru kami pergi amik tiket di pejabat ERWIN tu. Dapat la masa tu RM110 /person. Ariel free lagi cuz masa tu dia baru je 2 tahun. Dah amik tiket tu kami beli sarapan dulu di MCD. Yelah kang kalo tak sarapan sakit perut plakkn. Kat dalam tu tak tahu lagi harga makanan berapa...hahaha

Dah sampi di tempat parking, ariel la orang yang tak reti diam. Melompat-lompat, menjerit-jerit bila nampak lambang legoland tu dari jauh. Alhamdulillah cuaca pagi tu redup. Pukul 8 pagi kami dah sampai sana. Saya siap-siap bawak stroller baby sebab takut ariel meragam nak dukung pulak nanti ke kan. Atau dia nak tido ke so dah ada stanby tempat tido dia. Sampai je di pintu masuk legoland tu, macam biasa kena la amik gambar kan....hahahaha


 Dah besar baru nak duduk atas stroller ni


Pintu masuk...tempat yg harus bergambar




So kami terus je ke pintu masuk, so far tak ramai orang sangat time tu. Dah masuk je memang banyak karektor2 kartun yang diperbuat daripada lego kita akan jumpa. So layankan je pic2 di bawah ye...


Kat sana ada staff yang boleh amikkan gambar




Patung ni kalau kita duduk dekat ada bunyi...bunyi orang berdengkur...hahaha


Permainan untuk kanak-kanak ada banyak. So tak perlu la risau. Kalau bagi anak kecil tu, ada permainan yang boleh ibu atau bapa yang naik sekali. Macam ariel, setiap kali dia main atau naik apa-apa, saya atau suami saya yang akan naik sekali. Tapi kalau permainan yang lasak-lasak sikit diorang memang akan ikut ketinggian. Tapi peraturan kat sini tak macam di Universal Studio Singapore. Kat sini kalo rasa ketinggian tu lagi sikit je nak sampi, diorg lepaskan je...bukan anak kita tu main sorang2. Kita ada sekali. Tapi kalo di singapore, tinggi kurang sikit pun diorag tak benarkan main walaupun ibu bapa ada sekali masuk. Tapi permainan yang extream2 memang saya tak main la,tak berani. Husband saya pun tak main, tak geng katanye...hahaha. So layankan je la pic2 yang ada sepanjang saya berada disana ye...tak semua saya upload...ada sikit2 je.


 Kepada yang beragama islam tak payah risau ye, dalam ni dah siap ada surau.

So tak ada alasan tak solat...berdekaran pintu masuk belah kiri


Toilet dia pun besar dan bersih



Permainan

 Tempat permainan ni best sebab ada bumbung,so tak de la kena panas atau hujan. 
Boleh biarkan je anak-anak main kat sini.
Saya dan husband memang lepak sini je utk rehat




 Roller Coaster Project X


 Boleh naik banyak kali pun tak pe...ariel sampi 4x naik...huhuhu


Budak yang semangat...nasib baik tak meragam




 Permainan ni je tak sempat nak main...sebab tak ada geng & tak de bwk baju spare.
Cuz tgk org yg main ni hbs bj2 semua basah walaupun pakai rain coat



Permainan ni pun kena ikut ketinggian...tapi selamat ariel lepas


Mainan ni ala2 roller coaster kecik la...naik train
Tapi setiap org akan pegang pistol tuk tembak lampu2 kecik yg ada kat dalam
Sape paling banyak tembak, dapat la byk point.


Lebih kurang mcm taming sari kat melaka tu...hihihi
Naik ni boleh la nmpk keseluruhan view legoland.
Tiada had umur ye...semua boleh naik



Makanan
Makanan kat sini macam makanan biasa dan halal ye. Tapi agak mahal sikit la berbanding dengan makanan yang ada diluar. Kalau ada yang nak bawak makanan sendiri dari rumah boleh, tapi kena pandai2 la sorok ye. Jangan la pula dari luar siap bawak bakul2 makanan macam nak berkelah pulak. Tu dah sah2 kena tahan kat pintu masuk nanti. Tapi bagi saya walaupun mahal,nasi dia banyak. Sampai boleh makan dua orang. Kalau tak salah saya RM15 untuk nasik dewasa dan RM8 tuk kanak-kanak. (ingat2 lupa)
Makana dia siap dapat buah dan air ye. Semua tu kena amik sendiri. Jangan pulak nanti kita tunggu je sampai org bagi air ye. Tempat amik air ada kat hujung sekali. So amik la sendiri cawan, ais batu dan air ape yg kita nak. Tapi kalo amik air lain dia charge ye. Kalo amik air kosong tak ada charge.


Food Court dalam legoland.
Tak ramai sangat kat dalam ni


Nasi ayam untuk dewasa & kanak2




Replika Banggunan

Ariel terkejut tengok kapal tu boleh bergerak. Siap ada bunyi lagi. Macam real...


Muka pelik ariel tgk bus kecik....hihihi


Ni tak ingat dah replika banggunan apa








Ariel eksited nak naik bot ni. Kita cuma kena kawal stering je. 
Tp bg budak kecik diorg akn bg life jacket




Hadiah
Nak dijadikan cerita, kat dalam tu memang ada banyak game2 mcm funfair tu. So bayar dalam rm10 dah boleh main game tu. So husband saya ni saja la nak cuba nasib. Saya tak bagi sebab bagi saya main benda mcmtu membazir je kan kalau tak kena. So husband saya nak try jugak. Game dia mcm bola keranjang tu. Kena masuk bola dalam jaring. Setiap game ada 3 kali balingan, tp dia nak 2 bola je yang masuk dalam jaring. Kalo 1 je yang masuk dia tak kira. Bola yg 1st memang dah tak masuk. Saya dah risau dah...hahahha. Bola 2nd masuk, so dalam tak bagi-bagi tadi saya doakan utk suami saya...hahaha. Yelah kalo xmasuk nanti rugi la duit rm20 yang dia bayar tadi kan hahahaha...tgk2 bola yang ketiga pun masuk...fuhhhh...nasib baik. So dapat la husband aku anak patung besar tu. Bayangkan bayar RM20 tapi dapat hadiah besar. Rezki la tu, husband saya cakap bagi la ariel sbg hadiah hari jadi dia. Ariel memang suka la patung besar2 ni. So terpaksa la ariel ngn patung tu berkongsi stroller...hihihi. Selamat la bawak stroller, kalau tak sapa nak pegang patung tu ke hulu ke hilir. So siapa yang ada anak kecik tu standby bawak stroller, manetau kot2 nanti dapat hadiah macam ariel jugak...hahahha. Tak ada la, stroller tu senang tuk anak-anak nak tidur ke kan. Macam ariel ni dah nak balik baru meragam tak nak jalan. penat la tu. Selamat ada stroller, letak je dia kat atas tu. Senang.....



Sekali main RM20 dapat 3x balingan...


Yeay...dapat hadiah


Ariel ngn patung berkongsi stroller



Kesian kena duduk mcmtu...hahaha



So kesimpulannya best la pergi legoland ni utk berhibur bersama keluarga dan anak-anak. Tapi kalau anak masih kecil better tunggu dulu. Kalau anak dah pandai berjalan n main sendiri baru syok pergi. Sebab kalau pergi awal-awal  diorang bukan boleh main pun kan. Tapi kalau nak pergi juga tak ada masalah sebab budak2 bwh 3 tahun free.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan