Rabu, 21 Mei 2014

Samsung Mega VS Samsung S5

Which one better?


Konfius-konfius...hihihi. Sebenarnya my husband nak beli kan saya handphone baru. So dia suruh saya fikir dulu nak handphone yang mane. Almaklumlah handphone yang lama ni dah uzur dah. Volume button pun dah tak betul. Tempat nak charges phone pun dah tak boleh nak masuk. Repair dah 2,3 kali dah. Tapi still jugak sama. Nak beli iphone macam tak mampu je...hahahaha. So decide nak beli samsung je la sebab dah terbiasa guna hadphone brand tu kan.

Antara yang jadi pilihan saya SAMSUNG MEGA & SAMSUNG S5. Setahu saya samsung mega ada dua jenis kan. Satu samsung mega 6.3 dan satu lagi samsung mega 5.8. Saya tak tahu apa beza antara dua jenis phone tu. Yang samsung S5 pulak, yang saya tau dia kalis air je. Yang lain-lain tu saya tak berapa tau sangat. So antara dua handphone ni, agak-agak yang mana lagi ok ye.

Saya kalau tanya pasal handphone memang tak tahu sangat. Tau guna dan amik gambar je. Yang lain-lain, kalau sebut RAM ke, ape lagi, HD ke ape saya memang tak tahu. So kalau ada antara pembaca-pembaca yang pernah guna antara dua handphone tu boleh la beritahu kat saya ye. Yang penting saya nak kamera dia yg terang. Tak kisah la samada kamera belakang or front kamera...hihihi. Sebab saya ni suke amik gambar. So memang penting kan kualiti kamera.










1 ulasan: