Sabtu, 28 Jun 2014

Tour Guide di Korea

Fuhhh...payah jugak nak cari pakej untuk pergi ke korea ni kan. Macam-macam pakej dah cari tapi semuanya terasa mahal dihati......hihihi. Al-maklumlah budget ciput je, tapi ada hati nak pergi sana kan. So saya nak tanya kot-kot, sapa-sapa tau kalau saya nak upah tour guide saja di korea tu nanti. Banyak dah yang saya email dan pm dia facebook, tapi tak ada yang reply2 pun....kalau boleh saya nak tau bayaran untuk khidmat tour guide sepanjang (4h 3m) dan bayaran penginapan sahaja. Yang lain-lain seperti transport, makan, entrence fee semua tu kami akan bayar kat sana je la kalau kami teringin nak pergi. Tour guide tu juz tolong bawakkan je....contoh macamni kat bawah ni la. Saya ada jumpe di satu blog, dia menyediakan khidmat ni....saya dah email tapi sampai sekarang tak reply2...so kalau ada student2 lain yang boleh buat khidmat macamni, please email saya ye: efy_yatie@yahoo.com.my

***Nak pergi musim winter

Contoh:

PENGINAPAN (GUESTHOUSE/MOTEL)
sy akan booking kn utk anda....bile smpai sane,anda bayar sndiri...pnginapan yg di cari ade la paling brpatutan...anda mmpu utk mmbayarnye....

MAKAN/MINUM
sy akan tnjukkn mkanan ape yg boleh di mkn...trutama skali msti la halal...nk lebih jimat lg...anda bawak la maggi cup leh mkn bile kt hotel nnti...

TRANSPOT/SUBWAY (TRAIN)
sy akan tnjukkn jgak mcmaner cara nk menaiki subway....cara utk beli T MONEY....dan sy akan tunjukkan kemana shj anda ingin pergi....

ENTREE FEE/TMPAT MASUK BRBAYAR
yg ini trpulang pada anda utk bayar atau pn just nk ambik gmbar shj....ini semua trpulang pd anda...klu anda rase tk perlu masuk....tkyah la masuk.....

Dgn cara ini anda boleh mnjimatkn wang anda....anda rancang sendiri prjalanan anda disana....dan sy hnye akan mmbawa ke mana shj tempat yg anda ingin pergi....

*** Kalau harga berpatutan insyaallah ramai yang akan pergi trip ni.

3 ulasan:

  1. Salam, saya tak menyediakan khidmat tour guide tapi saya boleh bantu mana yang boleh dari segi itinery. 4 hari 3 malam? cukup ke? saya rasa macam sekejap sangat tu. Bergantung kepada waktu flight sebenarnya efy ada 2 hari je yang boleh jalan - jalan. Flight ke Seoul mengambil masa 6 jam 15 minit sehala. Transport dari airport ke Seoul lebih kurang 1 jam, and since you are going for winter trip, siang makin pendek, 5 petang dah. Tapi kalau untuk dua hari saya rasa saya boleh bantu, sebab singkat sangat masanya. apa apa boleh contact saya =). radinfadlitech@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. wkslm....sory saya baru perasan msj ni. Kalau awl2 sy perasan dh lama sy email. Memang xckup masa 4h 3m saya pergi dulu. Seperti yg awk bgtau, wktu siang di korea pd musim winter mmg singkat. So mmg byk tempat yg sy xdpt nk pergi. Tapi tak pe, insyaallah kalo ada rezki sy teringin nak pergi lagi tanpa guna tour guide. Lebih jimat. Nanti sy email ye. Tq

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam