Isnin, 24 Februari 2014

~Pendaftaran Umrah~

Alhamdulillah hujung bulan januari lepas aku dan family telah selesai urusan pendaftaran dengan Andalusia Travel Sdn Bhd. Urusan semuanye ayah dan ibu aku yang buatkan cuz aku dan suami ada di Jb. Aku dah siap-siap bagi segala dokumen yang berkaitan awal2 lagi pada ibu aku. So tak ada pape masalah dah.

So alhamdullillah semuanye dah selesai. Duit pun dah bayar semua sekali. Insyaallah kalau tak aral melintang dapat la kami sekeluarga menjejakkan kaki di Tanah suci Mekah pada 03 April 2014 nanti. Amin.

Oppss sebelum terlupa...Dah selesai urusan pendaftaran semua kami diberikan 3 beg setiap seorang. 1 Beg besar, 1 beg kecil & 1 beg silang. Bermakna akau akan dapat 9 beg...huhuhu. So masa balik ipoh bulan februari aritu aku dh bawak balik beg tersebut. Tapi aku boleh bawak 2 set beg yang besar je sebab xmuat kereta cuz beg tersebut besar sangat. So beg utk anak aku tu aku tinggalkan je di rumah ibu aku. Sebab aku rasa nanti masa nak pergi bawak dua beg besar je pun dah cukup kot. So xpyah nak bawak banyak2 beg
kan. Nanti xde sapa pula nk tolong bawakkan.


1 set beg umrah
(1 beg bagasi, 1 beg sekolah, 1 beg silang)


Hope urusan selepas ni akan dipermudahkan dari segi visa dll...Amin... Doa-doa kan kami :-)

Semasa pendaftarana aku dan suami cuma perlu:
-Salinan Sijil nikah yang dah disahkan Pejabat Agama.
-Pasport original
-Salinan ic
-Gambat latar belakang putih 4 keping (saiz visa)

Untuk anak aku pulak:
-Salinan surat beranak yang dah disahkan oleh JPN
-Pasport original
-Gambar latar belakang putih 4 keping (saiz visa)

P/s: Masa nak amik gambar untuk visa pastikan pakai pakaian yang gelap(hitam) ye. Samada tudung atau baju. Contact lens kena buka siap2 ye cuz xblh pki lens masa nak amik gambar.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan